jUsT tO SaY

Tuesday, January 24, 2012

saya adalah cikgu...

alhamdulillah...

semuanya berjalan dengan lancar walaupun pada awalnya ada sedikit masalah...namun, masalah telah menjadikan saya lebih sabar dan tabah dalam melalui kehidupan ini... dengan adanya masalah ini jugalah, saya rasa semakin ramai yg menyayangi saya...

terima kasih semua...

sekarang ni, saya telah menjadi guru di 
SEKOLAH KEBANGSAAN SRI PULAI PERDANA JOHOR BHARU...
kalau ikut alamat, memg JB, tapi kalau ikut PPD, huhu... PPD KULAIJAYA...

minggu pertama di sini sangat2 menyeronokkan...selain saya, ada 10 org lagi guru baru masuk seperti saya... dan yang penting mereka semua sporting, baik n sangat gile2... sekepala lah juga... ada 6 org guru lelaki dan 5 org guru perempuan termasuk saya... pada awalnya, kami semua pendiam... almaklum, tunjuk baik...hik3...kejap je tu... masuk hari kedua dan ketiga, masing2 dah bersuara dan dah pun memperlihatkan ragam yang tersembunyi...ape2 pun, korang kawan baru yg sangat2 best n funny...terima kasih sbb sudi jadi kawan saya...sayang kamu semua...

sekolah ni, sekolah baru beroperasi tahun ini juga... masih banyak perkara di dalam perangkaan... muridnya agak ramai dan gurunya 32 org sahaja... itu semua tidak akan menjadi masalah, sekiranya semua guru bersatu hati menlaksanakan tugas dan amanah yg diberi dan mendidik anak bangsa kita hingga berjaya... aamiiin...

harapan saya, agar saya mampu untuk memikul tugas yg besar ini dan melaksanakannya tanpa merungut dan patuh dengan peraturan yg telah ditetapkan...

kini, bermulalah kisah hidup ini sebagai:
CIKGU YAYA


oleh: rindu mello lolla
- cikgu pj -


No comments:

Post a Comment