jUsT tO SaY

Monday, January 9, 2012

posting : NEGERI JOHOR


ALHAMDULILLAH...
bersyukur saya ke hadrat Ilahi, kerana dengan limpah dan kurniaNya, saya telah dipostingkan ke negeri johor... punyalah berdebar menunggu keputusan keluar... kalau semua orang nak tahu, saya tunggu depan netbook ni, dari pukul 1.30 pm hingga ke 10.00 pm (9/01/2012)... lame kan???



ape2 pun, saya akan berusaha dalam mendidik anak bangsa saya...




kenapa saya suka di postingkan ke negeri Johor???
1) kerana saya "ANAK JATI JOHOR"... dari lahir hingga ke tingkatan 5, saya berada di negeri johor... dan dah puas (5 tahun setengah) berada jauh drpd keluarga iaitu kedah... sbb blaja di IPG KAMPUS SULTAN ABDUL HALIM, SG PETANI KEDAH... jauh kan??? tambang pergi dan balik dah RM110.20... belum masuk nak beli makanan n minuman... lama kot duduk dalam bas... 9 jam ok... mahunye x lapar...
2) saya nak berada dekat dengan keluarga saya... terutamanya EMAK & AYAH... tanpa mereka, siapalah saya... kerana mereka jugalah, saya berjaya di hari ini... emak dan ayah telah berusia... umur dah 60 lebih... dah sakit2... alhamdulillah, Allah masih memanjangkan usia kedua orang tua saya... kalau mereka perlukan saya, saya akan sentiasa berada di sisi mereka..."SAYA SAYANG EMAK & AYAH SAYA"... pengorbanan mereka, x mampu saya balas...saya mendoakan yang terbaik buat mereka...
3) saya mahu berbakti kepada anak2 negeri johor... negeri yang telah banyak memberikan pengalaman, ilmu pengetahuan dan macam2 lagi...
4) sebab anak2 sedara saya, ramai yang bersekolah di negeri johor ni...merata tempat ada...di kluang, pontian, johor bharu, batu pahat... ramai kan??? so, kalau dapat satu sekolah dgn mereka, boleh la saya jenguk2 kan mereka...
5) sebab yang ke-5...mesti ramai yang gelak... sebab saya nak cari "BAKAL SUAMI" saya... dengan harapan, agar dia juga orang johor... senang nanti... hi3...doa2kan lah ye...


ape2 pun, dr jam 12.30 td yg sebetul-betulnya saya dah nak tido, terus x boleh nak tido...terlalu teruja+gembira+excited sbb dapat posting ke negeri johor sendiri... mudah2an, dapat sekolah yg x lah jauh sgt dari rumah... boleh ulang-alik... dan senang nak jenguk mak n ayah...


JOHOR... HEAR I COME...
BE A BEST TEACHER...
PHYSICAL EDUCATION TEACHER IS A GREAT EXPIRIENCE...
AND I LOVE IT...




rindu mello lolla
-cikgu pj-

1 comment:

  1. akhirnya...saya jumpa juga blog akak senpai yg comel nie.!!yeahh...tahniah kak !! :)

    ReplyDelete